سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدکاران، جز با همانندان خود، دوستی نمی کنند . [امام علی علیه السلام]
خبری خوشحال کننده برای دوستداران محسن چاوشی - طرفداران و دوستداران چاوشی
 || مدیریت  ||  شناسنامه  || پست الکترونیــک  ||  RSS  ||
خبری خوشحال کننده برای دوستداران محسن چاوشی

مهدی اسماعیلی :: سه شنبه 86/7/3 ساعت 8:40 صبح

رئیس مرکز موسیقی حوزه هنری از انتشار گزیده آثار سفارشی جدید از محسن چاوشی در عید فطر خبر داد که احتمالا یکی از قطعات آن ترانه «سنتوری» است.

رضا مهدوی رئیس مرکز موسیقی حوزه هنری در خصوص انتشار جدیدترین تولیدات حوزه هنری گفت:در پی استقبال بی‌سابقه از آلبوم «ترنج» محسن نامجو،پس از بررسی‌ها و کارشناسی‌های لازم در نوع فضا، لحن، بیان صدا و شعر در کار محسن چاوشی، انشاءالله اگر مشکلی پیش نیاید بعد از ماه مبارک رمضان این آلبوم به دوستداران موسیقی متنوع ایرانی تقدیم خواهد شد.البته نه آن آثاری که در دسترس عموم بدون انتشار رسمی هست بلکه با اشعار تازه‌ای که به «چاوشی» ارائه خواهیم داد.

شرح مطلب در ادامه مطلب

<- onload= بزرگ ترین سایت تفریحی <->" src="http://i22.tinypic.com/s4z59g.gif" border=0>

وی افزود: آلبوم «عطر مهر» که در واقع به مناسبت سال پیامبر اعظم(ص) تهیه و تولید شده نیز با صدای «علیرضا افتخاری» و آهنگسازی «فریدون خشنود» عید فطر منتشر خواهد شد چرا که عید فطر بهترین زمان است.
    مهدوی در پاسخ به اینکه چرا آثار «محسن نامجو» و «محسن چاووشی» مورد توجه حوزه هنری واقع شده است،گفت:‌ امسال شعار اتحاد ملی و انسجام اسلامی را داریم که بحثی همه جانبه و فراگیر است در تمامی ابعاد ما نباید اجازه بدهیم به دلیل سلایق شخصی افرادی که مثلا در اداره‌ای یا سازمانی دارای سمتی هستند و با جوانان هنرمند،خارج از ضابطه اداری و ... برخورد می‌کنند، محروم از اظهار وجود و توانایی‌های خدادادی خود شوند. جوانانی که سرشار از استعداد خداوندی هستند و همگان صحه می‌گذارند که تفاوت‌های اساسی در ارائه نو آثارشان وجود دارد و برخی حتی صاحب سبک‌اند بی دلیل منطقی از کار محروم شوند، نتوانند از فضای سالمی که در مملکت وجود دارد، استفاده مشروع ببرند و عرصه چنان برایشان تنگ شود که از دستمان بروند و خدای ناکرده غیرخودی شوند و منجر به نوعی هرز رفتن نیروهای فرهنگی شود.
    وی افزود: حوزه هنری تابه حال آثار زیادی از اینگونه جوانان را عرضه کرده حتی در قالب موسیقی تجربی که در حال حاضر هر یک برای خودشان نیمچه استادی شده‌اند. از دیگر کارهای مهم حوزه هنری جذب افراد مستعد و توانا به هویت دینی و ملی است و به نوعی می‌بایست عزیزانی که رنجیده خاطر شده اند (آن هم به‌خاطر منیت‌ها و گروکشی‌های شخصی بعضی از افراد) اینان را به نفع علایق فرهنگی نظام سوق دهیم حتی اگر اشکالاتی هم داشته باشند با رفتار درست اسلامی و ارائه پیشنهادات اصلاح گرایانه هنرمندان را جذب کنیم.
    اصلا هنر مسئولین در همین است که افراد و هنرشان را به نفع خیر و صلاح جامعه هدایت و راهنمایی و حمایت کنند والا فرق ما با دیگر مراکز تولید آثار شنیداری در چیست؟
    «مهدوی» در پاسخ به اینکه مرکز موسیقی حوزه هنری در انتخاب مراکز پخش آثار خود چگونه تصمیم می‌گیرد، گفت:ما مختار هستیم که آثار تحت امتیاز و با مجوز رسمی خود را به هر مرکز پخش معتبری واگذار کنیم چه در زمان محدود و چه نامحدود که کاملا هم قانونی است. مثلا ترنج را به پخش «آوای باربد» دادیم و «عطر مهر» را به «پخش نمونه».
    وی بیان داشت: ما هیچگاه رانت اختصاصی برای مجموعه‌ای ایجاد نمی‌کنیم و اتفاقا سیستم ما رانت شکنی هم هست و فکر می‌کنیم تمامی عزیزانی که در ایران صادقانه فعالیت می‌کنند، مالیات می‌دهند و سرمایه گذاری کرده‌اند، حق مسلم دارند از تولیدات نهاد حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی که تا این لحظه در این پنج سال اخیر به ۲۸۶ ساعت رسیده است، بهره‌مند شوند و اصولا نگاه ما یک نگاه دوستانه و برادرانه است چرا که اعتقاد داریم رفتار اسلامی نیازمند چنین نگاهی است برخواسته از تعامل و برائت مداری و خاستگاه هنر دینی نیز چنین تفکری است.
    این منتقد موسیقی در پاسخ به اینکه آیا این موسیقی‌ها زیرزمینی هستند،تصریح کرد: متأسفانه لفظ جدیدی به وجود آمده آن هم با عنوان «موسیقی زیرزمینی» که اصلا بنده چنین اعتقادی ندادم و اینها اتفاقا همه آشکار و عیان است و در واقع خلی هم «روزمینی» هستند که در جای خودش برای آن بحث مفصل خواهم داشت.
    وی اضافه کرد: جوانان ایرانی در هر عرصه‌ای از جمله دین، هنر، علم و غیره زبانزد دنیا هستند و بالطبع با سلایق گوناگون نیازمند تغذیه‌های روحی و روانی گوناگون.اگر اینان را که جمعیتی چند ده میلیونی هستند فراموش کنیم و یا به نفع عده‌ای متعصب، محافظه کاری کنیم و یا به هر دلیلی آنها را نادیده بگیریم و اجازه فعالیت تولیدی صحنه‌ای و غیره ندهیم، ضرری جبران ناپذیر بر پیکره فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آورده‌ایم که گناهی نابخشودنی است.
    رئیس مرکز موسیقی حوزه هنری درباره فضای کلی موسیقی کشور اظهار داشت: موسیقی اصیل ایرانی در مرداب تکرار و رکود است که در کنسرت‌های اخیر نیز شاهد بودیم. اگر دلخوش باشیم از بین جمعیت ۳۵ میلیون جوان کشور و یا ۱۰ میلیون جمعیت تهران در چند شب ۲۰هزار نفر به موسیقی سنتی گوش داده باشند اتفاق خوبی که نیست بلکه ناامید کننده هم هست. چرا که بالاخره هر استادی بعد از سالیان این تعداد هواخواه را هم داشته باشد که جای شک و تردید دارد! اما موسیقی‌های دیگری هم هست که جوانان بسیاری به دنبال آن هستند و باید با دیدی پذیرا و البته اصلاح مدارانه با آنها برخورد کرد و جنبه‌های مثبت و سازنده آثار آنها را پرورش داد و از مرجع رسمی منتشر کرد.
    مهدوی»در خاتمه خاطر نشان کرد: بهتر است نهادها، سازمانها و مراکز هنری هرچه بیشتر از گذشته در تعامل و راهگشایی فضای سالم برای خلاقیت‌های هنری کوشش کنند.در سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در بین هیأت دولت تأکید ایشان نیز فقرزدایی و رفع مظلومیت از فرهنگ و هنر بود و لازمه دقت فراوان مدیران فرهنگی -هنری که بودجه امکانات و حمایت را از جوانان مستعد و نخبه دریغ نکنند

<- onload= بزرگ ترین سایت تفریحی <->" src="http://i22.tinypic.com/s4z59g.gif" border=0>


نوشته های دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

بی دوست زندگی مرگه از محسن چاوشی
متن آهنگ متاسفم محسن چاوشی آلبوم سنتوری
حماسه ای بزرگ در راه است
نظر سنجی رای به محسن چاوشی
سنتوری بهرام رادان و محسن چاوشی کلیک کنید
مصاحبه جدید در باره آلبوم سیزده
آخرین خبر از آلبوم 8
آلبوم هشت
هشت نام آلبوم جدید
مصاحبه چاپ شده در مجله اتفاق نو
کلیپ فلش ترانه ناز از محسن چاوشی
والپیپر جدید از محسن چاوشی
دوتا عکس جدید از محسن چاوشی
مصاحبه محسن چاووشی با مجله تازه
مصاحبه جنجالی با محسن چاوشی و حرفهای وی در مورد آلبوم یه شاخه نی
[همه عناوین(127)][عناوین آرشیوشده]

About Us!
خبری خوشحال کننده برای دوستداران محسن چاوشی - طرفداران و دوستداران  چاوشی
مهدی اسماعیلی
اگه دلت گرفته از خیلی ها یه سر به وبلاگ ما بیا (محسن چاوشی)
Link to Us!

خبری خوشحال کننده برای دوستداران محسن چاوشی - طرفداران و دوستداران  چاوشی

Hit
مجوع بازدیدها: 485308 بازدید

امروز: 6 بازدید

دیروز: 35 بازدید

Day Links
چت روم طرفداران محسن چاوشی [758]
انجمن گفتگو طرفداران و دوستداران محسن چاوشی [337]
[آرشیو(2)]


Notes subjects


آلبوم جدید چاوشی[2] . محسن چاوشی[2] . وبسایت چاوشی[2] . وبسایت رسمی محسن چاوشی . وبسایت محسن چاوشی . مصاحبه جدید در باره آلبوم سیزده . آلبوم جدید محسن چاوشی s1.picofile.com/myprofile/Pictures/weblo . سنتوری بهرام رادان و محسن چاوشی کلیک کنید . محسن جاوش .

Archive


اعتراض به ندادن مجوز به آثار محسن چاوشی
flash clip
مصاحبه ها
آرشیو 1
آرشیو 2
آرشیو 3
آرشیو 4
آرشیو 5
آرشیو 6
آرشیو 7
آرشیو 8
آرشیو 9
آرشیو 10

links
.: شهر عشق :.

LOGO LISTS






In yahoo

یــــاهـو

My music

Submit mail