سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه در گشاده رویی برای جز نزدیکانش زیاده روی کند، حکیم نیست . [امام علی علیه السلام]
اعتراض به ندادن مجوز به آثار محسن چاوشی - طرفداران و دوستداران چاوشی
 || مدیریت  ||  شناسنامه  || پست الکترونیــک  ||  RSS  ||
اعتراض به ندادن مجوز به آثار محسن چاوشی

مهدی اسماعیلی :: یکشنبه 85/12/6 ساعت 8:36 صبح

خبر

به نام آنکه جان را فکرت آموخت

 

از مدتها قبل قصد داشتیم مطلبی در رابطه با ناتوانی محسن چاوشی  برای کسب مجوز در طی سه سال گذشته به رشته تحریر در بیاوریم تا اینکه سر انجام با اکران عمومی فیلم سنتوری وپخش صدای چاوشی در این فیلم موقعیت حاضر را مناسب ترین زمان برای بیان این حرف ها دانستیم.  روی سخن ما در این مطلب  با دوستان عزیز وزارت ارشاد بالاخص واحد موسیقی این وزارت خانه است امیدواریم که بیان این درد ها گره ای از گره های کور موسیقی کشور را حل کند

 

دوستان عزیز وگرامی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی

 

از سه سال قبل پدیده جدیدی در موسیقی پاپ کشور طلوع کرده که اینک بنا به نتایج غالب نظر سنجی ها اگر نگوییم محبوب ترین خواننده کنونی کشور است لااقل یکی از محبوب ترین هاست محسن چاوشی خواننده وآهنگ سازی که در سال 83 با ورورد ناگهانی آلبوم نفرین مورد غضب وخشم شما قرار گرفت همان پدیده است. سه سال دوندگی و بالا وپایین کردن پله های وزارت ارشاد برای کسب مجوز خوانندگی او بی اثر بوده است. گویا هرگز قرار نیست به او مجوزی داده شود  و آن چه خنده دار ومضحک جلوه می کند این که اساسا ارشاد هیچ دلیل وتوجیه قانع کننده ای برای این کار خود ندارد.

 

گفته می شود علت بیان شده از سوی مسئولین ارشاد برای عدم دادن مجوز به وی انتشار غیر مجاز کارهایش بوده است. بارها گفته ایم که کارهای او توسط عده­ای از اطرافیانش بر روی اینترنت قرار گرفت و بطور گسترده پخش شد و وی هیچ نقشی در این کار نداشته است. بارها گفته ایم که کارهایی مانند آلبوم نفرین در زمانی منتشر شدند که هنوز در مرحله تنظیم بودند یعنی کارهای پخش شده اتود وماکت کارهای اصلی بود و آدم باید دیوانه باشد تا کارهای خود را بصورت ماکت وتنظیم نشده وارد بازار کند. به عنوان مثال کافیست همین چهار کار جدیدی را که با صدای محسن بیرون آمده (اخیرا در اینترنت منتشر شد) را گوش کنید تا این موضوع را براحتی بفهمید حتی کسانی که سواد موسیقی ندارند براحتی می توانند از روی کیفیت فوق العاده پایین آنها بفهمند که این کارها ماکت هستند نه کار اصلی.  کارهایی که توسط افرادی که به داخل استودیوی ضبط آنها وارد شده اند لو رفته وبا این کیفیت وحشتناک پخش شده است. محسن چاوشی اگر می خواست کار غیر مجاز بیرون دهد به راحتی می­توانست کارهایش را با بهترین کیفیت پخش کند پس چه دلیلی دارد که ما این کارها را با این وضعیت می شنویم؟ دلیلی جز این که کارها توسط خود او پخش نشده اند؟ آش نخورده و دهن سوخته؟

 

برادران گرامی وزارت ارشاد

 

برای یک بار هم که شده اثار خوانده شده توسط وی را بدقت برسی کنید وببینید ایا می توانید حتی یک اثر مبتذل یا سخیف در بین آنها بیابید؟ مطمئن باشید که هرگز نمی توانید.

 

در حالی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخن از تولید آثار فاخر موسیقی می زند متاسفانه شما با دست خود مانع از ارائه بخشی از فاخرترین وسنگین ترین آثار موسیقی کشور می شوید. دوستان عزیز واحد موسیقی  جناب اقای مهندس احمدی

 

برای یک بار هم که شده نگاهی به کارهایی که این روز ها در بازار موسیقی کشور ارائه می شود بیندازید تا ببینید بخش اعظم آن چه که امروزه به نام هنر وموسیقی در گوش جوان وپیر این مملکت می رود چیست؟

 

امروزه به راحتی میتوانید مبتذل ترین وسخیف ترین کلمات واشعار را تحت نام موسیقی پاپ تهیه کنید آنچه که امروزه مردم ما می شنوند موسیقی نیست بلکه تنها صداهای گوش خراشی است که ابرو وحیثیت وفرهنگ وتاریخ ما را به راحتی بازی گرفته اند. کار به جایی کشیده که حتی عریان ترین فحش های ناموسی وچار واداری  در موسیقی پاپ ورپ و... براحتی عرضه می شود بدون اینکه آه از نهاد کسی برخیزد. بدنه اصلی وبخش هنگفت آثاری که حتی بعضا توسط خوانندگان قدیمی ما ارائه می شود حتی ارزش یک بار شنیدن را هم ندارد بی مصرف ترین وبی محتوا ترین ترانه ها در کناربی ارزش ترین موزیک ها قرار می گیرند تا با صداهایی که به کمک صدها افکت کامپیوتری ویرایش شده اند وباز هم اغلبشان تقلیدی از صدای دیگران است در کنار هم قرار گیرند وخوراک فکری وروحی جوانان این کشور را بسازند آقای مهندس احمدی تنها برای یک لحظه فکر کنید جوانی که امروز به کارهایی همچون می کشمت و خفه ات می کنم و آتیش ات می زنم و... گوش می کند در اینده چگونه بار می اید؟چه نوع وفکر ودید گاهی پیدا خواهد کرد؟اقای مهندس احمدی راه حل چیست؟ چه کار باید کرد؟

 

ایا راه حل جلوگیری از ورورد این اثار به بازار است؟اگر این جواب را داده اید با اطمینان به شما می گوییم هرگز نخواهید توانست چنین بکنید. امروزه هر کسی که به ساده ترین سیستم های کامپیوتر خانگی دسترسی داشته باشد براحتی می تواند در کمتر از 24 ساعت یک آلبوم کامل را بااستفاده از انواع نرم افزار های ساخت و ویرایش موسیقی تهیه کند براحتی هم می تواند آن را بر روی اینترنت پخش کند پس چه کار باید کرد؟ باید دست روی دست گذاشت نگاه کرد تا هویت ودودمان فرهنگ وهنر ما به باد فنا رود؟دوستان گرامی راه حلی بسیار ساده واضح وجود دارد راه حل این معضل تنها حمایت از تولید اثاری است که که در عین آن که جذابیت آن را داشته باشد که نسل جوان این کشور را به سوی خود جذب کند  آنچنان بار معنایی وفرهنگی مثبتی داشته باشدکه بتواند خوراک فکری وروحی جوانان را تامین نماید واین مقصود محقق نخواهد شد مگر با حمایت از کسانی که تولید کننده چنین اثاری اند
برادران گرامی وزارت ارشاد

 

قصد گله کردن نیست بلکه نشان دادن مسیری است که در گذشته طی شده تا راهنمایی باشد برای طی مسیر در اینده . انصافا در طی دو سالی که از روی کار امدن واحد جدید موسیقی  ارشاد می گذرد به چند اثر پر محتوا وقابل بحث در موسیقی مجوز اعطا کرده اید؟ ایا جز این بود که زنده یاد ناصر عبد الاهی را هم برای کسب مجوز تا روزی که زنده بود نقره داغ کردید؟حتی آنهایی که مجوز گرفتند مثل امثال عصار رضا صادقی و... چند ماه در به در راهرو های وزارت ارشاد بودند؟

 

شما را به خدا نگاه کنید وببینید که در طی سال های اخیر کدام ترانه زیباتر از ترانه امام رضای محسن چاوشی برای اقا امام رضا خوانده شده است؟ کدام ترانه ای را می توانید مردمی تر ونجیب تر از ترانه هایی که  محسن چاوشی در آلبوم متاسفم خوانده است پیدا کنید؟ترانه هایی که مضمون آنها نه وصف زیبایی چشم و ابروی بزک  کرده یک زیبا رو  ونه مالامال از فحش نا سزاست. مضمون ترانه های او تنها غم وتنهایی و دلتنگی درون ادمهاست. در روزگاری که بیشتر خواننده های ما در ترانه هایشان یا فحش می دهند یا بد وبیراه می گویند و تهدید به قتل وکشتن و... می کنند (امیدواریم به خوانندگان خوب کشورمان بر نخورد می دانیم که شما هم در مورد وجود چنین خوانندگانی با ما هم عقیده اید)، محسن چاوشی از زیبایی عشق و غم آن می خواند. عاشقانه می خواند والبته  بدور از ابتذال. آنقدر سنگین ونجیبانه می خواند که حتی شنونده فراموش می کند دارد اهنگ عاشقانه گوش می دهد
شما که سخن از تولید اثار فاخر می کنید لطفا کاری مثل صفا خوانده شده توسط محسن چاوشی را گوش کنید تا اگر بعدا به شما گفتیم که بسیاری فکر کرده اند شعر این کار ار حضرت مولانا است تعجب نکنید:

 

بیاور قطره اشکی که من هستم خریدارش                      بیاور قطره اخلاص دریا کردنش با من
شعری که کارجوانی به نام حسین صفاست نه حضرت مولانا!!!

 

اقای مهندس احمدی شما را به خدا کدام اثر را می توانید در موسیقی پاپ ما فاخر تر از ترانه سنگ صبور پیدا کنید؟ کدام اثر را می توانید شریف تر و فاخر تر از ترانه لنگه کفش پیدا کنید؟ کدام اثر را می توتنید نجیبانه تر از ترانه عشق دو حرفی محسن چاوشی پیدا کنید؟ به خدا نمی توانید وجالب آنکه شما با خواننده این چنین اثاری چه کار کردید ؟ سه سال دوندگی برای مجوز و اخر هیچ

 

برادران عزیز وزارت ارشاد

 

نتیجه این گونه برخوردها را قبلا یک بار بر سر قضیه شادمهر عقیلی دیده ایم وهمه ما می دانیم که اخرش چه خواهد شد برای امثال چاوشی  از مدتها قبل قراردادهای نجومی با کمپانی های مطرح لس آن جلسی فراهم بوده است . محسن چاوشی براحتی می توانست  تا الان در ینگه دنیا هر آنچه دلش می خواهد بخواند در بهترین مناطق لس آن جلس زندگی کند وهنگفت ترین قراردادها را ببندد  واز  صبح تا شام ویدیو کلیپ هایش را در شبکه های ماهواره ای پخش کند اما در مقابل چه کار کرد؟ در بدترین شرایط مالی کارهایش را در ایران ساخت وقبل از هر کسی خودش آنها سانسور کرد. در دوره ای که هر بچه ای که با مادرش قهر می کند کلیپش از آنتن پخش می شود در مقابل تمام پیشنهادات ویدیو کلیپ پاسخ منفی داد برای آنکه به قول بعضی از همکاران شما از شهرتش سو استفاده نکند حتی حاضر به عکس انداختن با افراد یا مجلات نشد هیچ مصاحبه تصویری انجام نداد وبا آنکه می توانست هرگز پایش را در محدوده ابتذال نگذاشت وبا وجود داشتن پیشنهاد های نجومی از شرکت های خارجی ترجیح داد عمرش را در راهروهای وزارت ارشاد بگذراند تا خارج از کشورهرگز مصاحبه جنجالی نکرد وعلیه هیچ کس حرفی نزد حتی با اینکه مجوز برگزاری کنسرتش را هم گرفته است برای احترام به ارشاد از برگزاری کنسرت خودداری می کند همیشه گفته ایرانیم ودوست دارم در کشور خودم بخوانم  در تمامی آلبوم هایش اثار مذهبی بسیار شکیل ووزینی را قرار داد  وهرگز خود ر ا اسیر جریان هرزه گی حاکم بر موسیقی کنونی کشور نکرد وحال سوال این است : ایا وقت آن نرسیده است که شما که متولیان فرهنگ وهنر این جامعه هستید قدمی پیش بگذارید وبرای یک بار هم که شده به محسن چاوشی وامثال او اطمینان نمایید؟

 

برادران گرامی وزارت ارشاد

 

شما که تاکنون از راه های رفته خود نتیجه ای نگرفته اید بیاید وبرای یک بار هم شده راهی متفاوت  را امتحان کنید وباور داشته باشید ضرر نخواهید کرد راهی که شما می روید نتیجه اش اضافه شدن شادمهرهای دیگری به غرب است ودیگر هیچ... اما باور کنید با یک بار اطمینان به امثال چاوشی ها ویگانه ها ... قدم بزرگی در راه تعالی موسیقی ایران بر خواهید داشت مطمئن باشید هرگز با یک بار اعتماد وبه عبارت بهتر امتحان کردن ضرر نخواهید کرد.

 

 با ارزوی موفقیت برای همه کسانی که تعالی هنر این مرز وبوم می اندیشند 

نوشته های دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

بی دوست زندگی مرگه از محسن چاوشی
متن آهنگ متاسفم محسن چاوشی آلبوم سنتوری
حماسه ای بزرگ در راه است
نظر سنجی رای به محسن چاوشی
سنتوری بهرام رادان و محسن چاوشی کلیک کنید
مصاحبه جدید در باره آلبوم سیزده
آخرین خبر از آلبوم 8
آلبوم هشت
هشت نام آلبوم جدید
مصاحبه چاپ شده در مجله اتفاق نو
کلیپ فلش ترانه ناز از محسن چاوشی
والپیپر جدید از محسن چاوشی
دوتا عکس جدید از محسن چاوشی
مصاحبه محسن چاووشی با مجله تازه
مصاحبه جنجالی با محسن چاوشی و حرفهای وی در مورد آلبوم یه شاخه نی
[همه عناوین(127)][عناوین آرشیوشده]

About Us!
اعتراض به ندادن مجوز به آثار محسن چاوشی - طرفداران و دوستداران  چاوشی
مهدی اسماعیلی
اگه دلت گرفته از خیلی ها یه سر به وبلاگ ما بیا (محسن چاوشی)
Link to Us!

اعتراض به ندادن مجوز به آثار محسن چاوشی - طرفداران و دوستداران  چاوشی

Hit
مجوع بازدیدها: 484987 بازدید

امروز: 11 بازدید

دیروز: 10 بازدید

Day Links
چت روم طرفداران محسن چاوشی [758]
انجمن گفتگو طرفداران و دوستداران محسن چاوشی [337]
[آرشیو(2)]


Notes subjects


آلبوم جدید چاوشی[2] . محسن چاوشی[2] . وبسایت چاوشی[2] . وبسایت رسمی محسن چاوشی . وبسایت محسن چاوشی . مصاحبه جدید در باره آلبوم سیزده . آلبوم جدید محسن چاوشی s1.picofile.com/myprofile/Pictures/weblo . سنتوری بهرام رادان و محسن چاوشی کلیک کنید . محسن جاوش .

Archive


اعتراض به ندادن مجوز به آثار محسن چاوشی
flash clip
مصاحبه ها
آرشیو 1
آرشیو 2
آرشیو 3
آرشیو 4
آرشیو 5
آرشیو 6
آرشیو 7
آرشیو 8
آرشیو 9
آرشیو 10

links
.: شهر عشق :.

LOGO LISTS






In yahoo

یــــاهـو

My music

Submit mail